وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چگونه برند شخصی خود را تعریف کنید، توسعه دهید و ارتباط برقرار کنید 21 فروردین
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه برند شخصی خود را تعریف کنید، توسعه دهید و ارتباط برقرار کنید

خلاصه.

برند شخصی شما ترکیبی از مهارت‌های شما و ارزش‌هایی است که ارائه می‌دهید و تأثیری که بر دیگران می‌گذارید. خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که می توانید روزانه برای کمک به تعریف، توسعه و برقراری ارتباط برند شخصی خود انجام دهید.

تعريف كنید. داشتن یک برند شخصی قوی غیرممکن است اگر درک خوبی از اینکه چه کسی هستید، از چه چیزی لذت می‌برید و در چه چیزی مهارت دارید، نداشته باشید. با تنظیم احساسات خود شروع کنید. بعد از جلسات، انجام وظایف یا تعاملات خاص چه احساسی دارید؟ سپس، ذینفعان خود را بیابید - مدیر، مربی یا سایر همکارانتان می‌توانند به شما کمک کنند تا به شما بازخورد بدهند و به شما کمک کنند تا بر اساس برداشت دیگران از شما خود را تنظیم کنید. در نهایت، با در نظر گرفتن استعدادهای منحصر به فردی که کار روزانه شما را ممکن می کند، مهارت های خود را درک کنید. اینها هسته اصلی برند شخصی شما هستند.

توسعه دهید. بهترین مکان برای شروع به نمایش گذاشتن برند خود و توسعه بیشتر آن، از طریق اقدامات روزانه شما در محل کار است. وقتی در حال تکمیل یک کار هستید، همیشه به نتیجه ای فکر کنید که به بهترین وجه برند شخصی شما را تقویت می کند. سپس، به دنبال راه هایی برای استفاده از برند شخصی خود برای بهبود سازمان باشید. این امر باعث تقویت بیشتر برند شخصی شما می شود و در عین حال تغییرات ارزشمندی را در داخل ایجاد می کند. در نهایت، یک ذینفع برای دیگران شوید - به دنبال فرصت هایی برای به اشتراک گذاشتن دانش خود و توسعه دیگران باشید. انجام این کار به شما کمک می کند شبکه خود را تقویت کنید، دیده شوید، بیشتر در مورد خودتان بدانید و برند خود را بیشتر توسعه دهید.

ارتباط برقرار کنید. شما نام تجاری خود را تعریف کرده اید، آن را بیشتر در سازمان خود توسعه داده اید - اکنون زمان آن رسیده است که مطمئن شوید همه شما را می شناسند و از چه چیزی دفاع می کنید. یکی از راه‌های ارتباط با برند شخصی شما از طریق رسانه‌های اجتماعی، به ویژه در پلتفرم‌هایی مانند لینکدین است. این می تواند به شما کمک کند بین همکاران، مدیران شرکت و استخدام کنندگان خود دیده شوید. شبکه‌سازی همچنین می‌تواند به شما در برقراری ارتباط با برندتان کمک کند، اما این بدان معنا نیست که باید به صحبت‌های کوچک خسته‌کننده متمایل شوید. قبل از هر گونه برخورد برنامه ریزی شده، سعی کنید دو یا سه پروژه، به روز رسانی های زندگی یا پیروزی های شخصی را که مشتاق به اشتراک گذاری آنها هستید، یادداشت کنید. در نهایت، به یاد داشته باشید که وقتی دیگران به چیزهای بزرگی دست یافتند، جشن بگیرید. انجام این کار یک راه عالی برای حفظ ارتباط با همکاران خود و اطمینان از حفظ سرلوحه کار آنها است.

چه بخواهید چه نخواهید، در حال ساختن یک برند شخصی هستید.

برند شخصی شما ترکیبی از مهارت‌های شما، ارزش‌هایی است که ارائه می‌دهید و تأثیری که بر دیگران می‌گذارید. اگرچه ساختن فعالانه برند شخصی شما ممکن است یک تلاش خودخواهانه به نظر برسد، اما اینظور نیست. این یک انتخاب قدرتمند است. انجام این کار می تواند به شما امکان کنترل پیشرفت      حرفه ای، شبکه، کار و رفاه کلی شما را بدهد. حتی می‌تواند شما را در شغل فعلی‌تان بیشتر نمایان کند - و در نتیجه، راضی‌تر باشید.

با این حال، مانند هر چیزی در حرفه شما، ساختن برند شما یک کار یکباره نیست. این کار مستلزم زمان و تلاش است و نیاز به نگهداری مداوم دارد. خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که می توانید روزانه برای کمک به تعریف، توسعه و برقراری ارتباط برند شخصی خود انجام دهید.

برند خود را تعریف کنید

داشتن یک برند شخصی قوی غیرممکن است اگر درک خوبی از اینکه چه کسی هستید، از چه چیزی لذت می‌برید و در چه چیزی مهارت دارید، نداشته باشید. این احتمال وجود دارد که این موارد در طول زمان تغییر کنند، به همین دلیل است که تعریف برند شما کاری است که می توانید و باید اغلب انجام دهید. در اینجا چگونگی تعریف آن آمده است:

1) با احساسات خود هماهنگ شوید.

احساسات قدرتمند هستند و می توانند چیزهای زیادی در مورد خودتان و علایقتان به شما بگویند. در پایان هر روز، یا بعد از لحظات اوج که احساسات شما تشدید می شود، یک دقیقه وقت بگذارید و مراقب باشید. یک یا دو کلمه را انتخاب کنید که با احساس شما مطابقت داشته باشد و آن را یادداشت کنید. هدف این است که نحوه ارتباط شما با وظایف مختلف کاری، فعالیت ها یا حتی همکاران خود را تنظیم کنید. این تمرین همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا در کارهایی که در آن مهارت دارید، اعتماد به نفس بیشتری کسب کنید، خواسته‌های خود را درک کرده و بیان کنید، و برای تعاملاتی که با ارزش‌های شما همسو نیست، بهتر آماده شوید.

 

برای مثال، فرض کنید جلسه‌ای را ترک کرده‌اید که می‌توانست به جای 30 دقیقه در 15 دقیقه تمام شود - توجه داشته باشید که این باعث می‌شود شما احساس ناامیدی کنید. این یک سیگنال است که شما برای کارایی ارزش قائل هستید. حلال مشکل بودن که زمان و تلاش را به حداکثر می رساند، می تواند بخشی از برند شخصی شما باشد. دفعه بعد که یک جلسه را رهبری می کنید، ممکن است مدتی را صرف نوشتن یک دستور کار و هدف نهایی کنید، سپس آن را از قبل با شرکت کنندگان به اشتراک بگذارید تا همه چیز در مسیر خود باقی بماند. در طول جلسه، زمانی که گروه گیر می کند یا تمرکز از بین می رود، چیزها را به سمت جلو حرکت دهید.

2) طرفداران خود را پیدا کنید.

ما همیشه بهترین قاضی درباره خودمان نیستیم - به همین دلیل است که به طرفدارانی نیاز داریم. به طرفداران خود به عنوان افرادی در داخل شرکت فکر کنید که به موفقیت شما علاقه مند هستند و اینکه چقدر خوب کار خود را انجام می دهید، اهمیت می دهند. آن‌ها افرادی هستند که همیشه می‌توانید برای یک نظر عینی یا یک سخنرانی حمایتی به آنها بروید - مدیر، مربی، حامی یا حتی یک همکار نزدیکتان.

وقتی با آنها ملاقات می کنید، بازخورد بخواهید. می‌توانید چیزی شبیه این بگویید: «من واقعاً برای روابطمان ارزش قائل هستم. از چه راهی برای شما ارزش قائل هستم؟» یا «من را چگونه توصیف می‌کنی؟» پاسخ‌های آن‌ها ممکن است به شما درک بهتری از نحوه نگاه دیگران به شما و برند شخصی‌ای که در حال حاضر به تصویر می‌کشید، بدهد. اگر دیدگاه آنها با برند مورد نظر شما مطابقت نداشته باشد، می‌توانید تنظیمات را انجام دهید.

اگر احساس می‌کنید بازخورد لازم را دریافت نمی‌کنید، می‌توانید نفرات جدیدی را وارد کنید و دیگران را کنار بگذارید. این می تواند به شما کمک کند دید بیشتری پیدا کنید و مطمئن شوید که به وقت هر فرد احترام می گذارید. از خود بپرسید: "چه کسی بینش های مفیدی را در اختیار من قرار می دهد، و به کجا می توانم انرژی خود را هدایت کنم تا هر دو طرف از رابطه ما متقابلاً سود ببرند؟"

3) مهارت های خود را درک کنید.

مهم است که مرتباً در مورد مهارت فعلی خود و نحوه استفاده از آن برای تأثیرگذاری فکر کنید. به هر حال، مهارت‌های شما برای شخصیت شما و برند شخصی شما نقش اساسی دارند. به صورت هفتگی یا پس از تکمیل یک پروژه مورد علاقه، مهارت هایی را در نظر بگیرید که کار شما را ممکن کرده است. از خود بپرسید: برای رسیدن به نتیجه روزانه از چه مهارت هایی استفاده می کنم؟ بیشتر به چه مهارتی معروف هستم؟ چگونه ممکن است آن مهارت ها در آینده تکامل یابند؟ کدام یک از مهارت های من به من کمک کرد تا در این پروژه به موفقیت برسم؟

 

اگر به طور منظم بازخورد دریافت نمی کنید، معیار دقیق و زمینه ای از مهارت های خود و نحوه توسعه آنها نخواهید داشت. برای ادامه مکالمه، می‌توانید چیزی شبیه این بگویید: «چه کاری را [در طول این پروژه] خوب انجام دادم و کجا می‌توانستم بهتر انجام دهم؟»

برند شخصی خود را توسعه دهید

تعریف برند شخصی تنها اولین قدم است. برند شخصی شما زمانی بیشترین تأثیر را دارد که دیگران آن را در عمل ببینند. بهترین مکان برای شروع به نمایش گذاشتن برند خود و توسعه بیشتر آن، از طریق اقدامات روزانه شما در محل کار است.

1) نتایج را در ذهن داشته باشید.

وقتی در حال انجام یک کار هستید، همیشه به نتیجه ای فکر کنید که به بهترین وجه برند شخصی شما را تقویت می کند. اجازه دهید آن نتیجه نحوه تکمیل کار را راهنمایی کند.

به عنوان مثال، بگویید بخشی از برند شخصی شما به عنوان یک رهبر در نظر گرفته می شود. نتیجه ای که به شما کمک می کند آن بخش از برند خود را تقویت کنید این است که مسئول یک پروژه متقابل کارکردی شوید. رویکرد شما به کار روزانه باید در خدمت آن نتیجه باشد. با تقویت تیم فعلی خود، تمایل خود به رهبری را به دیگران نشان دهید. سوالات هوشمندانه بپرسید و وقتی رویکرد بهتری دیدید صحبت کنید. همچنین می‌توانید با ملاقات منظم با همتایان یا رهبران بخش‌های دیگر به تجزیه مسائل در واحدهای تجاری کمک کنید تا بفهمید که چگونه کار شما با هم تداخل دارد و اهداف مشترک ایجاد می‌کند. این اقدامات به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که برند شخصی خود را به صورت روزانه تجسم    می دهید و به دیگران نیز کمک می کند تا آن را ببینند.

2) بهبود سازمان.

به دنبال چیزهایی باشید که نیاز به بهبود در سازمان شما دارند که با برند شما همسو باشد و اقدام کنید. به عنوان مثال، شاید دیگران شما را به عنوان یک پروانه اجتماعی توصیف کرده باشند، و شما شروع به دیدن آن به عنوان بخشی از برند خود کرده اید. روابط مثبتی که ایجاد کرده اید به شما نفوذ می دهد و می توانید از آن برای ایجاد تغییر در سازمان خود استفاده کنید.

شاید مدیران شرکت شما علاقه زیادی به پایداری شرکت داشته باشند، اما مشارکت کارکنان کاهش یافته است. برای توسعه بیشتر نام خود به عنوان یک تأثیرگذار و رهبر، لحظه ای را صرف آگاهی بخشی کنید و همتایان خود را به مشارکت تشویق کنید. این امر باعث تقویت بیشتر برند شخصی شما می شود و در عین حال تغییرات ارزشمندی را در داخل ایجاد می کند.

3) به یک طرفدار تبدیل شوید.

داشتن طرفداران شخصی مهم است، اما یکی بودن برای دیگران نیز مهم است. به دنبال فرصت هایی برای به اشتراک گذاشتن دانش خود و توسعه دیگران باشید. انجام این کار به شما کمک می کند شبکه خود را تقویت کنید، دیده شوید، بیشتر در مورد خودتان بدانید و برند خود را بیشتر توسعه دهید.

به عنوان مثال، شاید شما مشتاق به اشتراک گذاری نکاتی در مورد چگونگی هوشمندتر کار کردن و صرفه جویی در وقت در کارهای خسته کننده باشید. ممکن است متوجه شوید که بخشی از برندی که می‌سازید به‌عنوان فردی که سازنده است و همیشه نتایج سریع ارائه می‌کند دیده می‌شود.

به اشتراک گذاشتن توصیه های خود با دیگران نیز به سادگی یک کار مهربانانه است - و هرگز بد نیست که مهربانی بخشی از برند شما باشد. گسترش مهربانی مزایای علمی و شادی دارد که می تواند بر سلامت روان شما تأثیر مثبت بگذارد.

با برند شخصی خود ارتباط برقرار کنید

شما برند شخصی خود را تعریف کرده اید، آن را بیشتر در سازمان خود توسعه داده اید - اکنون زمان آن رسیده است که مطمئن شوید همه شما را می شناسند و از چه چیزی دفاع می کنید. در اینجا نحوه منظم اطمینان از اینکه برند شخصی شما مورد توجه قرار می گیرد، آمده است:

 

1) داستان خود را به اشتراک بگذارید.

یکی از راه‌های ارتباط با برند شخصی شما از طریق رسانه‌های اجتماعی، به ویژه در پلتفرم‌هایی مانند لینکدین است. این می تواند به شما کمک کند بین همکاران، مدیران شرکت و استخدام کنندگان خود دیده شوید. یکی از راه‌های عالی برای استفاده از این پلتفرم، اشتراک‌گذاری داستان‌هایی در مورد مهارت‌ها و استعدادهای اصلی برند شخصی‌تان است که ممکن است در رزومه یا کار روزانه‌تان چندان آشکار نباشد. مطالعه امیدها و ترس‌های جهانی PwC در سال 2023 نشان داد که 35 درصد از افراد معتقدند مهارت‌هایی دارند که از مدارک، سابقه شغلی یا عنوان شغلی آنها مشخص نیست. علاوه بر این، 46٪ موافق بودند که کارفرمایان در هنگام استخدام بیش از حد بر روی سابقه شغلی تمرکز می کنند و به اندازه کافی روی مهارت ها تمرکز نمی کنند.

برای درخشش مهارت های خود، از شخصی شدن یا به اشتراک گذاشتن استعدادهایی که در خارج از محل کار ایجاد کرده اید، نترسید. به عنوان مثال، بگویید که شما یک وکیل دادگستری هستید که به عنوان فروشندگی علاقه زیادی دارید. می‌توانید داستان چگونگی ایجاد مهارت‌های نوشتاری متقاعدکننده را از طریق تبلیغات، خلاقیتی که به شما کمک می‌کند سریع روی پای خود فکر کنید، و ذهنیت رشدی که به شما امکان می‌دهد تصویر بزرگ را ببینید، به اشتراک بگذارید. علایق شما می تواند و باید بخشی از برند شخصی شما نیز باشد. کارهایی که خارج از محل کار انجام می‌دهید، معمولاً شما را به فردی قوی‌تر تبدیل می‌کند و این به نوبه خود شما را رقابتی‌تر می‌کند.

اگر می‌خواهید به مخاطبان گسترده‌تری فراتر از شبکه شخصی خود دسترسی پیدا کنید، از بخش منابع انسانی خود بپرسید که آیا آنها به دنبال هر گونه داستان تجربه کارمند برای کمک به جذب استعداد یا برندسازی کارفرما هستند یا خیر. می توانید از این فرصت برای به اشتراک گذاشتن یک داستان موفقیت استفاده کنید که برند شخصی شما را عملی می کند. اشتراک‌گذاری داستان‌تان نه تنها به شما کمک می‌کند تا برندتان را با یک شبکه بزرگ‌تر ارتباط برقرار کنید، بلکه به افزایش دید داخلی‌تان، بهبود مهارت‌های داستان‌گویی‌تان کمک می‌کند و به شما فرصتی می‌دهد تا با دیگران خارج از عملکردتان همکاری کنید.

 

2) از بحث های کوچک حاشیه ای بگذرید.

برای اینکه خود و برند شخصی تان را بیشتر نمایان کنید، باید شبکه سازی کنید. اما این بدان معنا نیست که شما باید به صحبت های کوچک خسته کننده متمایل شوید. به عنوان مثال، وقتی کسی می پرسد: "حالت چطور است؟" با میل به پاسخ دادن با عبارت معمولی «خوب، و شما؟» مبارزه کنید. از فرصت استفاده کنید تا در مورد کار خود صحبت کنید و برند شخصی خود را برجسته کنید. چیزی شبیه این بگویید: «من خوب هستم، متشکرم، و مشتاقانه منتظر هفته پیش رو هستم! من روی [یک پروژه جدید] کار می کنم و در مورد [تاثیری که خواهد داشت] و [مهارت هایی که در حال ایجاد آن هستم] بسیار هیجان زده هستم. اگر علاقه دارید، دوست دارم بیشتر در مورد آن با شما صحبت کنم. اما اول، اوضاع با تو چطور است؟»

قبل از هر گونه برخورد برنامه ریزی شده، سعی کنید دو یا سه پروژه، به روز رسانی های زندگی یا پیروزی های شخصی را که مشتاق به اشتراک گذاری آنها هستید، یادداشت کنید. این می تواند به شما کمک کند تا روی ارتباط با نام تجاری خود متمرکز بمانید و فراتر از صحبت های کوچک بروید.

 

3) از دیگران تجلیل کنید.

برندهای بزرگ یک طرفه نیستند - برند شما هم نباید باشد. مهم است که دیگران را به همان اندازه که دستاوردهای خود را جشن می گیرید، به رسمیت بشناسید و از آنها تجلیل کنید. وقتی یک همکار یا یک ارتباط به نقطه عطف کاری جدید می رسد، با یک اظهار علاقه در رسانه های اجتماعی، یک ایمیل شخصی یا حتی یک کارت، حمایت خود را نشان دهید. فراتر از اینکه یک کار خوب است، می تواند مزایای زیادی برای شما و برند شخصی شما داشته باشد. این یک راه عالی برای در ارتباط ماندن با همکاران خود و اطمینان از اینکه در ذهن آنها قرار دارید، است. درست مانند زمانی که دانش و مهارت های خود را به اشتراک می گذارید، تجلیل از دیگران آن ها را تشویق می کند تا زمانی که به چیزی دست یافتید از شما تجلیل کنند و برند شما را بیشتر تقویت کند.

همچنین لازم نیست این تعاملات را به لحظات جشن محدود کنید. اگر چیزهایی را در پست‌های شخص دیگری پیدا کردید، آن را مجدداً به اشتراک بگذارید، نظر دهید یا با منابعی که مفید می‌دانید تماس بگیرید. وقتی نوبت به ساختن یک برند شخصی می‌رسد، شفقت همیشه افزوده خوبی خواهد بود.

. . .

ساختن برند شما یک فرآیند مداوم است، و مهم است که همیشه مراقب چیزهایی باشید که ممکن است مانع از کار شما شوند - فرسودگی شغلی، کمال گرایی و شاید موارد دیگر. اما به یاد داشته باشید: شما مجبور نیستید همه چیز را انجام دهید. با خود صادق باش. این بالاترین شکل مراقبت از خود و پایدارترین راه برای ساختن برند شخصی شماست.

 

 

منبع: hbr Rachel Montañez

ترجمه شده در واحد نوآوری و بهبود TMB

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.