همه چیز در دفتر کار شما خوب و آرام است. همه سخت در حال کارکردن هستند. بهره‌وری در بالاترین میزان خود قرار دارد. ناگهان از گوشه‌ای صدای بلند خندیدن به گوش می‌رسد و سکوت فضا شکسته می‌شود. به جای اینکه به فردی که خندیده چشم غره بروید

با افزایش تعداد مشتریان مسن در مجتمع‌های تجاری و بالارفتن قدرت خرید آنها، لازم است خرده‌فروشانی که در مجتمع‌های تجاری فعالیت می‌کنند توجه بیشتری به این بخش از مشتریان داشته باشند. 

مشتری‌نوازی ابزار کارآمد پیشتازان بازار است. سازمانهای مشتری نواز با عرضه‌ی خدمات مشورتی، ارائه‌ی راهنمایی‌های لازم، رفتار مناسب و حاکم کردن مردم‌گرایی در تار و پود سیستم مدیریتی خود، حل کامل مسائل مشتریان را به عهده می‌گیرند. این سازمانها تنها به فروش کالا یا خدمات خود نمی‌اندیشند. 

مؤسسه پژوهشی تلنت اسمارت (TalentSmart) هوش عاطفی بیش از یک میلیون نفر را مورد سنجش قرار داد و دریافت که بیش از 90% افرادی که عملکرد کاری بالایی دارند از هوش عاطفی بالایی برخوردار هستند. 

مسیر هر مدیر یا کارآفرین به سوی موفقیت، مسیری متفاوت است. آنچه در تمام این مسیرهای متفاوت به چشم می‌خورد موانع زیادی است که این افراد موفق بر آنها غلبه کرده اند. در طول این مسیر، افراد زیادی بوده‌اند که سعی کرده‌اند فرد را ناامید کنند

شاید یکی از مهم‌ترین مشکلات همه ما که در فضای کاروکسب به فعالیت می‌پردازیم این است که باید کارهای زیادی را در مدت کوتاهی به انجام برسیم. این دغدغه تقریباَ برای تمام رده‌های یک سازمان و فعالان تمام صنایع وجود دارد. اما برای یک مدیر آنچه مهم‌تر از بهره‌وری شخصی خودش می‌باشد

افراد موفق صبح خود را با کارهایی شروع می‌کنند که گاه میان آنها مشترک است و گاه تفاوت زیادی با یکدیگر دارد. به احتمال زیاد این افراد در طول سال‌ها بهترین برنامه صبحگاهی را برای خود توسعه داده‌اند و در نهایت به برنامه‌ای رسیده‌اند که بیشترین تناسب را با شخصیت و سبک زندگی آنها دارد.

کتاب ذهن کارآفرینان منتشر شد. مولف این کتاب کوین جانسون است و الهام کیان مهر و هاجر معیری فرد آن را ترجمه کرده اند. اینجانب برای این کتاب که توسط انتشارات بازاریابی منتشر شده پیشگفتاری نوشته ام که در ادامه می خوانید.

قطع همکاری کردن با یک نیرو می‌تواند یکی از دردناک‌ترین و دشوارترین فعالیت‌های یک مدیر باشد. با این وجود اگر این فرایند به درستی توسط مدیر مدیریت شود، نه تنها کار سختی نخواهد بود بلکه تأثیر بسیار مثبتی روی آینده کاری و زندگی کارمند نیز خواهد گذاشت.

مدیران موفق و افرادی که در بازار صاحب نام و اعتبار هستند ارزش داشتن ارتباطات کاروکسبی را به خوبی درک کرده‌اند. این افراد می‌دانند که فعالیت در فضای کاروکسب مستلزم ارتباط داشتن با افرادی است که بتوانیم با کمک آنها شبکه قدرتمندی را به وجود آوریم که در مواقع لزوم با یاری ما بیاید.

مطالب بعدی مطالب قبلی